Alla inlägg under oktober 2012

Av mykidsandme - 14 oktober 2012 13:52

Long time no see... heter det väl?!


Just hemkommen från en fantastisk resa i underbara Grekland, närmare bestämt Pylos! Vi har varit där hela tjocka släkten - jag, mina barn, mina syskon, mina syskons barn och respektive åsså naturligtvis Mamma och Pappa! Det var dom vi var och hälsade på i deras paradis sen 4 år!


Jag som alltid älskat charter - ja, jag vet att det är en skam att säga det, men det har jag gjort - så har jag nu anslutit till gruppen som hellre upptäcker! Moget!


Vi har som sagt varit i Pilos, (ja grekerna själva skriver ibland Pylos ibland Pilos... vet inte när man använder Y och när man använder) Pilos ligger ca 4 timmars bilresa från Athen och det är det värt!


Vi har bott på underbara Karalis Beach Hotel (www.karalisbeach.gr) och som vanligt när vår släkt är ute och reser så tar vi liksom över placet - så även denna gång. Som tur är så reste vi på sluttampen av säsongen så vi var ganska ensamma på hotellet och vi störde ingen!


Besök i underbara små härliga grekiska byar så som Gialova och Methoni har vi hunnit med. Bad och bad och bad har stått på schemat varje dag och barnen har lekt och snorklat dagarna i ända medan vi vuxna har badat måttligt och sedan njutit av solen och lugnet med ett glas vin eller två...


En sån här vecka får en att fundera lite över livet tycker jag... Vad värdestätter jag i mitt liv? Lägger jag tid och resurser på rätt ställe? Jag är inte helt säker... Värt att fundera på! Det ska jag göra nu - men en kopp kaffe i regnet i Brunna, Sverige...


Kalispera!

     

Tidigare månad - Senare månad

Sök i bloggen

Presentation


Välkommen till min blogg!

Gästbok

Senaste inläggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012
>>>

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards